lördag 29 december 2012

Olidligt spännande!

Nu på morgonen innan jag åkte till jobbet var jag förbi hos han som ska ordna till min vagn. Det är inte lite som jag vill ha gjort heller:
- Sänka golvet för att få lite mer sparklåda.
- Höja sitsen för att komma upp lite och gärna kunna se över hästen.
- Bygga en ram för sits, armstöd och ryggstöd.
- Fler öglor på skacklar, räta ut dem lite för att det ska bli lite mer plats för Harsk då de är lite trånga nu. Ögla längst ut för att få en för mig säkrare fastsättning.

Eftersom jag inte har någon ritning med färdiga mått kommer byggnationen ta lite längre tid och han hade lite mycket just nu. Han räknar också att det skulle ta honom ungefär två arbetsdagar att göra allt så helt billigt blir det inte. Har inte så många alternativ om jag inte köper en helt ny för många tusen. Dessutom har jag ju nu chansen att få lite som jag vill!

Nu vet jag inte hur jag ska tänka, kommer vara utan vagn minst en månad och dessutom när jag får tillbaka den måste jag fixa sitsen. Kanske är vagnen klar lagom till vi åker utomlands. När vi kommer hem är det bara två veckor kvar till den tänkta debuten i Övik. Det känns helt plötsligt inte realistiskt och det gör mig lite besviken faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Men om det bara skulle ta honom 2 dagar hur kan du vara utan vagn i 1månad då??? :-/ fröken blond hänger inte med... ;-) kram iaf <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att han hade fullt upp nu två veckor med annat och eftersom min vagn ska vara ett sidoprojekt för honom så ska han då fördela ut dessa 16 arbetstimmar på sin övriga tid= tar en del tid.Förstår fröken Blond nu? ;-)

      Radera