torsdag 6 december 2012

Ridovan - det känns!

Ja ni, red alltså cirka 20 minuter i gårkväll i skritt och har nu typ träningsvärk i insida lår! Jösses... Det är helt horribelt oacceptabelt! Får ju skämmas. Har dock inte ridit regelbundet på flera, flera år så jag hävdar bestämt att det är därför (sedan är Harsk också rätt så bred över ryggen...). Sedan värker ryggen och det är väl mest för att det var dumt av mig att rida med tanke på att jag inte kan gå rakt fortfarande. Var bara så sugen på att rida! Vill lära mig mer och mer och mer! Och jag vill utvecklas tillsammans med min gosse. Få börja skörda frukten av mitt arbete under dessa år.

Glömde säga igår också att jag longerade honom innan. Behöver jag säga att han var bäst? Han verkar också definitivt gilla "S"-kommandot för att trava. Han fattade det på en gång när jag började med det och nu är det lättare för honom att göra rätt vad gäller skritt och trav. Det tipset får jag tacka Ylwa för. Och Harsk blir så nöjd när han gör rätt. En nöjd Harsk ger i sin tur en nöjd matte!

Det går bra nu! (iaf på hästfronten, det andra det blundar jag för)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar