fredag 28 december 2012

Isolerad vattentunna

Äntligen hemma igen! Borta bra men hemma bäst. Undrar bara hur jag kunde vara så dum och tro att jag skulle uppskatta att jobba hela helgen... Efter att ha varit "inlåst" i en liten 3:a med svärföräldrarna i några dagar kändes det otroligt skönt att få komma hem och bege sig till stallet i några timmar. Dessutom var mannen kvar i Sthlm och passade därför på att äta middag, i stallet, med Emma och Matilda. Sedan lite stalltjänst där Matilda körde lite westernstyle på Gucci: 

Gillar framförallt kombinationen med western och blingbling...

Sedan tog vi ut Harsken och körde lite. Det var fruktansvärt kallt ute, nästan -20. Harsk gick som vanligt bra och lagom vinglig. Vi vågade oss dock på att trava helt själva och behöver inte säga annat kanske än att det gick bra? Men sedan har Harsk en rätt knäpp matte som låter honom utsättas för än det ena och än det andra. I min vagn så sitter man inte så bra. Så min fot domnade bort. När jag skulle kliva ur var jag tvungen hoppa ner - vilket Harsk INTE uppskattade. Han lättade lite bak och måttade en spark men rörde sig inte ur fläcken och det var ju tur för mig. Jaja. Förhoppningsvis så bryr han sig inte nästa gång jag hoppar ur vagnen! Vagnen har ju nu skickat in för ombyggnad, SPÄNNANDE!

Och här kommer lite bilder på konstrueringen av min vattentunna, som efter utvärdering fungerar alldeles utmärkt trots temperaturer under -15. Kommentarer till bilderna kommer senare. 















2 kommentarer: