tisdag 4 december 2012

Analsäcksoperation

Det finns faktiskt saker som jag tycker är lite äckligt att publicera. Bland annat en bild på Spikes rumpa när den är full med dränage efter en operation. Stackaren har haft stora problem med analsäckarna och nu idag så var det operation!

Lämnade honom hos veterinären redan innan åtta i morse och hämtade upp honom strax efter fyra. Fick då veta att det hade varit en ytterst komplicerad operation eftersom hans analsäckar var helt trasiga! Inte undra på att han haft besvär min lille kille. Istället för att liksom ta bort en intakt analsäck fick hon ta bort körtel för körtel och hon tror att hon har fått bort allt. Det återstår ju att se. Men nu ska han i alla fall ha tratt och dränage för sårvätskan skull. Det ska tvättas och pysslas på i några dagar och på fredag ska dränagen bort. Var ju lämpligt att jag tagit ledigt den dagen för att skriva tenta också.

Min lille skunk, jag hoppas verkligen att han slipper besvären nu! Märks dock ingen skillnad på honom, att han skulle ha ont någonstans. Det är fullt ös som vanligt. Det går aldrig långsamt när det handlar om min lille spik. Tycker det är skönast att operationen är över och att han lever!

2 kommentarer:

  1. Skönt att det gick bra! inte kul med analsex problem!! haha se till att ha honom i koppel så du ser vad han gör!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... Och jag har dem alltid i koppel. Har inte tillräckligt bra pli på mina för att ha dem lös...

      Radera