måndag 21 januari 2013

Träningsdags!

Fick i helgen hämta hem Victor (min nyrenoverade rockard blev igår döpt av Yvonne som inte gillade mitt namnförslag Guld-Sven) och jag måste bara säga att det jag ser är precis vad jag hade hoppats på! Bilder kommer så småningom. Det värsta är ju att jag har medryttare i dagarna två så jag får inte prova vagnen på hästen förrän på ONSDAG! Men det känns bra, den ser betydligt mer sportig ut nu. Framförallt går den nu att sitta ordentligt i. Sen lite färg på den så kommer det bli toppen. 

Eftersom jag har hämtat hem Victor så kommer vi att åka på körträning i Övik på söndag. Herrejösses jag är nervös redan nu. Dels för hur det ska gå att komma sig dit och dels för att faktiskt köra för en tränare, en riktig tränare. Funderar på om jag ska hyra en hästbuss istället för att köra hästarna med finka. Är så svårt att få till det med vikterna så det blir lagligt. Jag inbillar mig också att hästarna åker bekvämare i en buss. Lite dyrare, men är det inte så att de måste åka med stil våra fina lurviga fyrbenta!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar