torsdag 10 januari 2013

Om jag bara vetat när jag var liten vad jag skulle komma att vilja när jag blev stor, skulle jag nog ha valt lite annorlunda...

Jag må vara lärare, men jag stödjer inte allt som har med skolan att göra. Bland annat tycker jag det är helt vansinnigt att man i årskurs nio ska behöva välja inriktning för din framtid. Hade jag vetat när jag gick i årskurs nio att min stora passion skulle visa sig vara hästar och kanske framförallt körning skulle jag definitivt ha valt en annan väg. Tänk att få utbilda sig till sadelmakare, eller varför inte svetsare? Ett yrke jag skulle kunna ha nytta av i min vuxna ålder. Inte för att jag tycker att UIG gav mig en dålig utbildning, det var en fantastisk period i mitt liv. Men nu kan jag inte svetsa eller sy selar och inte heller har jag ett yrke som gör att jag gladeligen kan betala dem som kan svetsa eller sy selar...

Nog gnäll. Igår hade jag en tjej som var och red Harsken. Han är inte riden mer än kanske tio gånger på egen hand och igår delade han ridbanan med två andra så det var lite trångt och kanske lite extra svårt att fokusera. Trots detta gick han fantastiskt fint! Och jag insåg att jag kanske ställer för låga krav på honom. Jessica jobbade honom rätt mycket i trav, vilket jag inte har gjort för jag tänker att det orkar han inte riktigt men uppenbarligen gör han ju det. Han hade ett fint driv framåt och Jessica sa att hon behövde inte driva honom allt för mycket. Han ser dessutom väldigt fin ut i kroppen nu, när han är ute och arbetar ser han väldigt högrest ut, inte överbyggd och han har "satt" sig lite och fått en mycket snygg profil. Inte en smällfet klumpig, överbyggd bebis.

Det blev tyvärr ingen ridlektion i söndags då Helena var magsjuk. Hoppas att vi kan ta nya tag eller att jag får tag i någon annan. Skulle gärna vilja ha en instruktör att rida för en gång i veckan, mest för min egen skull. Det är ju så herrans många år sedan jag red ordentligt.

Ihelgen blir det IKEA! Ser framemot att få åka dit, och givetvis måste jag ju ta en sväng till Hööks också. På hästfronten blir det lite ridning och kanske rent av dra in till SURF på söndag. Beror på om någon annan i stallet är intresserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar