torsdag 17 januari 2013

Spruta nummer ett tagen!

Det närmar sig utlandsvistelse, sannerligen! Idag var jag tvungen åka och ta första dosen av Twinrix-sprutan inför resan. Nu är det bara sex veckor kvar till dess att vi åker, längtar så otroligt mycket! Jag hoppas att denna resa är allt vad jag har drömt om och lite till. Fick mejl från fritidsresor igår om en påminnelse om att boka lite utflykter. Och helt klart kommer det bli några stycken, men framför allt sola och bada och ta det lugnt. Tror att både jag och Niclas kommer behöva den här tiden tillsammans för att varva ner och hitta lugn. 

En liten retsam förkylning har spridit sig i min kropp och jag är inte särskilt road av den. Torrhosta och feber, not nice! Tur jag kämpade mig igenom stallet imorse när jag släppte ut hästarna så att jag bara får vila ikväll när jag kommer hem från jobbet. Har ju inte råd att vara hemma heller iom att man ska vara lediga en vecka. Det är lite trist med läraryrket och ferietjänst. Man kan inte ta semester utan måste vara tjänstledig utan lön. Det får det vara värt!

Min store, fyrbente älskling har börjat få lite kraftfoder. Han har varit lite orkeslös på slutet trots ganska mycket mat. När jag åker utomlands tror jag att han ska få sig så mycket vila som möjligt. Sedan när vi har gjort vår start i april tror jag att han ska få vila resten av den månaden. Lär inte vara så bra underlag ändå. Vill inte ha en häst som blir sur och tvär för att han inte orkar!

Nej nu försöka ta sig genom dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar