fredag 12 april 2013

Tömmar, tömmar, tömmar.

På körlektionen i söndags pratade jag med min tränare om att jag har så problem med att korta och länga tömmarna utan att använda båda händerna för en töm liksom. Väldigt opraktiskt och det känns som ett oöverstigligt berg för mig. Jag kan inte rent fysiskt förstå hur jag faktiskt ska göra för att lyckas. Jag har insett att jag gör likadant när jag rider. Men har fått lite tips på hur man ska göra för att träna utan häst, så ska göra ett försök ikväll.

Tävling i helgen för två ekipage från Surf. Matilda och Lotus och Erica och Stilo. Ska grooma till Erica, så det blir ju lite nerv även för mig. Vet inte riktigt om det är så att jag ångrar lite att jag inte anmälde. Fast å andra sidan hade jag inte haft råd så det var väl lika bra. Villvattnet känns som en trevlig debuthelg, och vi kanske har hunnit komma lite längre då jag och Harsken.

Igår fräschade jag upp Victor lite då Erica ska låna inför tävlingen. Så nu är det inte bara rost, men är inte helst säker på att färgen kommer hinna torka ordentligt. Tror jag ska blåsa med värmelampa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar