lördag 20 april 2013

Det går inte bra nu.

Är inne i en riktigt dålig period nu, känns som om det eskalerar.

Tömkört i dag. Håller på att experimentera med olika bett och nosgrimmor och det går väl sådär. Men framförallt känner jag mig helt värdelös och totalt okunnig. Känns som om vi kommer ingenstans, att vi inte utvecklas. Harsk håller på med samma dumheter nu som han gjorde när han var 1 år gammal. Är väldigt less på den ständiga fighten som kommer så snart jag ställer lite krav på honom. Hans vänster varv är ett riktigt dåligt varv, och det gör saken inte bättre. Det leder ju till att jag inte litar på honom, och det hämmar oss definitivt, särskilt i ridningen. Har ingen lust med att rida en bockande och bakutsparkande galning.

Jag vill kunna något, jag vill utvecklas. Är less på denna känsla av okunnighet och att vi står och stampar (körningen får vara ett undantag). Och nu blir det sju dagar i veckan igen. Suck.

1 kommentar:

  1. Känner samma.. Dom bara spritter av liv just nu så känns allt extra svårt! Är bara att vänta ut det. Om du vill kan vi byta häst någon dag. Inte för att någon av mina är bättre på något sätt haha men man har kanske inte samma krav på den andras häst! Kanske kan vara en skön omväxling.

    SvaraRadera