fredag 15 februari 2013

Nedräkningen har börjat

I dag är det mindre än två veckor kvar till vår drömsemester. Längtar till det så jag blir galen! Har en del orosmoln bara som jag hoppas ordna till innan dess. Bland annat måste jag hitta mig en bikini! Var köper man badkläder i februari?

Harsk har hamnat lite i skymundan den senaste tiden då jag inte varit särskilt pigg. I veckan har dock Jessicka tagit hand om honom måndag och tisdag och både ridit ut, longerat, och ridit BARBACKA! Hon måste vara självmordsbenägen... Allt hade gått jättebra men Harsk hade varit väldigt pigg vid longeringen och sprungit och spruttat runt som en galning så han hade gått omkull. Han verkar inte ha gjort illa sig, han haltade inte och när jag klämde igenom honom i onsdags så tyckte han mest det var skönt när jag masserade lite.

Ikväll är planen att han ska tömköras med postkandaret. Hans nya träns har kommit så jag ska sätta bettet på det och då har jag både nosrem och snokrem. Förhoppningsvis ska det hjälpa att hålla bettet på plats.  Han var jätteduktig när jag tömkörde sist, gjorde fina galoppfattningar dessutom i rätt galopp. Är dock inte helt övertygad om detta bett, tycker han fick en tydligare tendens att dra ihop sig. Försökte var noga att vara mjuk på handen. Men vi ska köra några gånger till på detta och prova oss fram. Jag vill verkligen inte att han ska tappa den fina framåtbjudningen och den långa låga form som han tidigare har strävat mot.

Nu är det helg och mamma ska firas! Hoppas på en bra helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar