fredag 8 februari 2013

Dålig vecka

Usch det här har inte varit någon bra vecka, på många sätt. Hostan och snuvan är fortfarande kvar och på köpte kom en dålig rygg av alla konstiga ställningar som jag hade under mina sjukdagar. Stackars Harsk han har fått vila hela många dagar nu då jag inte varit kapabel att ta mig an honom och Jessica har också varit sjuk.

Idag har dock änglarna Yvonne och Matilda gjort stallet OCH motionerat min häst åt mig, så jag kunde ägna kvällen åt att kurera mig och vila upp mig inför morgondagen då jag först ska göra praktiskt prov på grönt kort-kursen och sedan förbereda stallfesten. Tror att jag måste dra fram dammsugaren nu när vi äntligen införskaffat nya påsar!

Jag kan emellertid inte sluta drömma om det lilla fröet som jag sådde hos Yvonne i onsdags. Jag och Matilda har tidigare diskuterat det där med våra skrubbar i sadelkammaren (mest för att det har varit lite stökigt nu ett tag) och nu när Yvonne kom hem föreslog jag lite förändringar på skrubbfronten eftersom jag knappt får plats med min sadel ( XXvid bom kräver lite bredd, tyvärr). Hon var inte helt oäven till idén, jag får bara vårda det stackars fröet ömt så kommer det att gro och frodas till en vacker blomma för oss alla! Hoppas kan jag ju alltid göra.

2 kommentarer:

  1. Kommer bli kul på festligheterna imorgon! Känns konstigt att jag aldrig varit hos dig trots att jag kännt dig rätt länge.. Inte ens stått i hallen.. Hos mig blir det fest när jag fått tapeterna bytt :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet! Det var ju därför jag proppsat på att ni ska komma till mig½ :D

      Radera