söndag 25 november 2012

En sån helg!

Spenderade helgen i Östersund. En väldigt mysig liten ort som jag kan tänka mig är ännu mer härlig under sommarhalvåret! I vilket fall var vi där för en hundutställning. Är det inte häst- så är det hundrelaterade saker jag gör på helgerna. Jag tror att den helg som jag spenderat båda dagarna hemma utan något särskilt inplanerat var i början på maj. I och för sig är det extremt roligt att hålla på, det är svårt att bara vara hemma då!

I helgen var jag dock bara sällskapsdam till Mari som skulle ställa sina tre Welshar; Bruno, Calle och Spencer. Bruno (aka Brunte) är två år, de andra två är bara valpar på 4-5 månader. För Bruno gick det lite halvknackigt. Excellent båda dagarna men inget CK. Placerad tre i klassen båda dagarna. Eftersom jag är partisk så tycker jag det är konstigt att domarna inte gillar Brunte. Han är världens finast och om jag fick för Niclas så skulle jag vilja ha en Welsh! En lite större hund helt enkelt. Men han är dödligt rädd för hundar så jag får nog nöja mig med Cavalierer även i framtiden.

De små däremot de tog storslam! De tävlade bara mot varandra i rasen då de var de enda valparna. På lördagen var det Calle som vann och på söndagen var det Spencers tur. Och inte nog med det så gick båda och blev Best In Show (de tävlar mot alla de övriga valpar som blivit bäst i sin ras)vardera dag! Calle besegrade en flat, en cocker, en amris, en tollar, en golden och Spencer en cocker, en amris och en flat! Helt sjukt var det och Mari var givetvis nöjd.

Finfina priser vann de och det var väl därför det gick så långsamt hem... SJU timmar tog det! Vädret och väglaget var inte det bästa och det var sannerligen inte kul. Kom hem vid tiotiden i gårkväll och var då rätt så trött.

Ser framemot att få åka till hästen ikväll och pussa lite på honom. Känns alltid konstigt när jag inte varit där, och så länge som tre dagar är det längesedan jag var ifrån honom. Jag har sån tur som har Elina som kan ställa upp och ta hand om honom på bästa sätt när jag reser iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar