lördag 10 maj 2014

Säga vad man vill, men han är nog en arbetshäst.

Har fått tag i en begagnad loksele. Den kräver en hel del renovering, mer än vad säljaren uppgav. Dock tror jag att det kan vara värt det då jag fick känslan av att den satt rätt hyfsat. Lokorna i alla fall. Bågdäckeln var också den bra. Så summan var att jag får byta ut det mesta lädret, stoppa om och laga bossorna. Lite nya spännen och så behövs då det mesta var rostigt och nött. Får kanske önska mig renoveringen i 30-års present?

I vilket fall kan man inte säga annat än att Harsk passar ypperligt i arbetssele (han är rätt snygg i bröstsele också för den delen http://www.selar.se/sv/selar/enbetsselar/normandy-brostsele.html), och han tycker det är roligt att dra. Längtar - LÄNGTAR - till jag kan arbeta honom ordentligt. I går så red Elina lektion för Matilda och då var det tydligen galopp på schemat. Det går verkligen framåt nu, det glädjer mig oerhört.







Han har blivit så snygg min häst. Lite muskler så kommer han bli en riktig goding. Jag är så glad över honom!

1 kommentar: