tisdag 22 oktober 2013

En skeptisk blick

Harsk har levt det goda livet nu i nästan tre veckor. Så när jag idag drog på honom en barfotaboots för att trotsa att han fortfarande saknar en sko. Pratade med hovslagaren idag och imorgon kanske vi kan hitta någon lösning för Harsken.

Vädret var en katastrof ikväll, fattar inte hur jag orkade samla kraft och ta ut honom. Harsk undrade också vad jag tänkte med. När jag kom med tömkörningsgjorden och tränset gav en mig en blick som verkligen sa "nu-har-du-blivit-helt-från-vettet".

Efter lite bökande och knökanden, känns som om jag inte använt min utrustning på evigheter, kom vi oss ut på banan. Jag är mycket nöjd med den korta tur på ca tio minuter som vi gjorde, han bjöd framåt bra och framförallt inget bus (det hade jag aldrig orkat med). Skrittarbetet i ca tre veckor är nu påbörjat. Måtte han nu bara få på sig en sko. Om cirka tre veckor är det då dags för återbesök hos veterinären, för att se om vidare åtgärder behöver tas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar