fredag 25 april 2014

Hoppstjärna in progress (bildbomb)

I dag hade vi verkligen skitroligt jag, Matilda och Harsken. I gårkväll var jag och tittade på markarbeteslektion i grannstallet. Där var det bara en massa halv- och fullblod som struttade runt och gick lite bärsärk för lite bommar. Kände att mitt trygga, helylle kallblod kan väl inte vara sämre än de?

Sagt och gjort - i dag slängde jag upp Matilda och tog fram lite provisoriska hinder. Vi började med att skritta över lite bommar. Sedan ökade vi stegvis höjden och till slut var höjden hela 42 cm! Oj vad vi var nöjda med Harsken, och han var nöjd med sig själv. Det som är så härligt med denna kille är ju att han kan riva ner bommar, tunnor, dunkar och han kunde inte bry sig mindre. Tror det skulle kunna rasa ett hus bakom rumpan på honom och han skulle knappt lägga ett öra bakåt. Mats körde grävskopan strax utanför ridbanan i början av passet, och Harsk var mer intresserad om matte hade godis i någon ficka. Min stjärna - så cool, så lugn.

Basic, lite för enkelt kanske? 







 Lite mer spänning


Han fick börja lite lätt med att hoppa ett kryss



En "oxer"!



Slutligen det skyhöga (42 cm) "räcket"!



Så nöjda efter ett ridpass har vi nog aldrig varit.  
Sötnöten - stor, snäll och alldeles underbar (just nu)!

Nästa steg måste ju bli en trippelbarr, en mur och kanske en vattengrav?

1 kommentar:

  1. Han var så duktig! Fast det tror jag han fick höra en och annan gång idag haha :D

    SvaraRadera