tisdag 18 juni 2013

En liten seger!

Det har inte alltid varit enkelt att lasta Harsk då han har haft en tendens till att tjura fast. Men sedan en tid tillbaka kom vi (rättare sagt Yvonne) på ett knep och han har bara med ytterst lite bråk klivit på och sedan stått som ett ljus inne i transporten och väntat på att vi ska stänga. Han har fått för sig dock att han måste kliva på från vänster, inte rakt på. Vi har dock haft vår lilla rutin för lastning och det har fungerat utan bekymmer.

I kväll när jag skulle lasta honom efter körträningen på Surf (som by the way gick alldeles strålande) hade jag bara ett vanligt enkelt grimskaft fäst i sidoringen på grimman. Jag stegade på som vanligt mot transporten och Harsk följde efter - rakt på och rakt in! Behövde inte ens sträcka på grimskaftet, han bara klev på. Jag blev nästan så paff att jag nästan glömde krypa under bommen. Turligt nog hade jag godis i handen så när han klivit in fick han lite gotta och massor av beröm. Håller en tumme nu för att han kanske snart har gett med sig och då blir i så fall nästa mål att kunna skicka in honom i transporten!

Nu är han tillbaka på betet och han var superlycklig över att få träffa sina kompisar igen! Nu kommer han få några veckors vila då jag ska arbeta i Vindeln och inte kommer hinna träffa honom särskilt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar