tisdag 14 maj 2013

En mamma på bättringsvägen och en ny sele.

Har spenderat några timmar under gårdagen med att smörja in den nya selen. Idag hoppas jag kunna sela på och provköra - är så oerhört spännande att jag tror jag storknar!

Det känns ännu bättre att mamma äntligen piggnat till lite. Sedan operationen i onsdags har hon varit trött och svammlig, nästan som en dement. Men nu har de slutat med morfinet och ska ge henne annat smärtstillande och då har hon piggnat till lite. Dessvärre äter hon inte och därför håller de kvar henne. De skulle bara veta att hon inte äter i vanliga fall heller. Men det är sagt att hon ska få komma hem på fredag. Då kommer pappa hem också så det känns skönt.

Själv är det Piteå som gäller, jobba lördag och söndag på SNKK:s utställning och sedan hasta iväg till SCKCS utställning i Bergsviken där Gozzi ska ställas. Om jag har riktigt flyt den dagen kan jag ställa honom själv, annars ska Klara ordna det åt mig. Egentligen tror jag hon skulle visa honom bättre, men jag är för nervös för att stå vid sidan av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar